Bliv klogere på SEO

Hvis du sidder med online marketing, bliver du formentlig ved med at støde på begrebet SEO. SEO står for Search Engine Optimization og betyder grundlæggende, at du ved at lære forskellige søgemaskiner og deres algoritmer at kende kan optimere antallet af besøgende, der klikker ind på jeres side. Det er enormt værdifuldt for virksomheder med digital tilstedeværelse – for I er afhængige af, at folk lægger mærke til, at I eksisterer. Der er mange elementer i SEO, og det kræver tid at sætte sig ind i det hele.

I kan med fordel vende det jeres fordel, når I bruger SEO. Det kræver måske nok, at man sætter tid af til at få skrevet produktbeskrivelser med de rette nøgleord samt optimeret jeres hjemmeside, så søgemaskinerne kan aflæse dem, men det betyder også, at I får en masse værdifuld data, I kan bruge til at analysere de besøgende, der kommer forbi.

Vær ikke bange for at handle

Når I trækker data ud i forhold til besøgstal og kan se, hvor mange der egentlig ender med at klikke sig frem til jeres hjemmeside og eventuelt foretage forskellige køb, kan I formentlig også se, om der er noget, der ikke er så optimalt, som det kunne. Det kan være en god idé at få et eksternt firma på, der kan hjælpe jer med SEO, så I er helt med på beatet.

En vigtig ting ved SEO er også jeres links. Troværdighed er i top, og hvordan virker man troværdig? Det gør man først og fremmest ved at referere til kilder med viden, så ved at I inkorporerer links på jeres side, hvor kunderne kan klikke sig ind på og blive endnu klogere på bestemte ting, virker I automatisk også mere troværdige – og det er noget af det, der virkelig kan tælle op. Det handler bare om, at I får jer sat ind i konceptet.