Datavalidering – god datakvalitet i dine kundedata
Kører din virksomhed meget på data? Har du overvejet, hvor høj kvalitet jeres data er? Dette bør du få tjekket ved hjælp af datavalidering.
I Danmark skifter omkring 900.000 adresse hvert år, og over 35.000 har fået nyt telefonnummer inden for den seneste måned. Mange bliver også gift, andre går bort og andre vælger igen at blive reklamebeskyttede ved at skrive sig på Robinsonlisten. Hvis ikke dette er blevet opdateret i jeres kundedatabase, kan det få store konsekvenser. Med kundedata i høj kvalitet øger du nemlig forståelsen for dine kunder, og hvor de er i deres liv, hvilket kan styrke din forretning. Dette kan datavalidering hjælpe dig med.
Hvis dette lyder som noget for dig, så finder du her mere information omkring datavalidering.
Få den bedste datakvalitet med datavalidering
Med datavalidering har du mulighed for at få vasket dine kundedata op mod CPR-registret for at opnå den højest mulige datakvalitet. Du får altså alt information om dine kunder i forhold til om de er aktive eller døde, skiftet navn eller adresse og meget mere. Dette sikrer dig også relevant metadata så som dubletmarkering, matchkoder mm. samt rapportering på datakvaliteten i kundedata. Man bruger bl.a. servere placeret i Danmark med overvågning 24/7, som benyttes af et dedikeret team.
Datavalidering – skræddersyede løsninger
Med en fuldt automatisk datavalidering sikres du en løbende vedligeholdelse af din kundedatabase. Derved har du altid opdaterede stamdata på dine kunder og er altid klar til at tage datadrevne beslutninger. Ønsker du ikke et automatisk setup, tilbydes der også ad hoc-kørsler, hvor du kan få vasket dine data, når du har brug for det. Uanset volumen udveksles data altid i et sikkert setup via FTPS-server eller API, og der skal indgås en databehandleraftale forud for datavalidering. Uanset hvilken metode du ønsker at din datavalidering skal foregå på, så er der garanti for, at det bliver gjort på den allermest profesionelle måde. Der er garanti for stor viden og stærke kompetencer om datavalidering og integrationer samt avancerede match-algoritmer og meget mere. Du kan altså med stor fordel benytte datavalidering i din virksomhed og få opdateret kundedata, som kan være en kæmpe fordel for dine kollegaer og kunder.