Gør det nemt for dig selv at sende fakturær ud

Driver du egen virksomhed, kender du sandsynligvis til besværet med at udforme og sende fakturaer ud til kunder. Selvom opgaven kan være træls og krævende, er den ikke desto mindre utroligt vigtig at få gennemført. Du kan derfor med fordel tage dig de rette forholdsregler, der gør arbejdet nemmere at få overstået korrekt.

Med en skabelon kan du nemt lave faktura

Skal du gøre det så nemt for dig selv som muligt, er det en god ide at gøre brug af en skabelon. Lav en faktura med en skabelon og opdag, hvor meget nemmere processen bliver, du kan også med fordel bruge et regnskabsprogram som Dinero.

Gør du brug af en skabelon, behøver du ikke længere at bekymre dig om, hvorvidt du har alle de nødvendige formalia med. Samtidigt kan du være sikker på, at designet sidder lige i skabet rent layoutmæssigt. På den måde kan du få fakturaen til at fremstå simpel og professionel på samme tid. Du kan også gøre den mere interessant med en branchespecifik skabelon.

Der findes mange måder at lave fakturaer på, og alt efter hvad du er til, kan du finde skabeloner, der enten baserer sig på Excel eller Word. Resultaterne bliver lidt forskellige fra hinanden, og der er således fordele og ulemper ved begge fremgangsmåder.

Her er alt du behøver at vide om fakturaer

Selvom du nu har redskaberne til hurtigt at lave fakturaer, kan det stadig være rart at have noget baggrundsviden om emnet. Dette kan du finde nedenfor:

  • En faktura er et bevis på, at et køb og salg er foretaget. Dette bevis er vigtigt, og du skal derfor gemme det i minimum fem år.
  • Faktura er på mange måder bare et andet ord for regning. Det er altså en lovligt bindende aftale som er nedfældet som dokument.

Er du nysgerrig på flere informationer om fakturaer, kan du med fordel søge mere information.