Sådan skaber du blikfang i din stand på messe

Du kender sikkert det at være på en messe, hvor der er flere hunderede stande. Der er stande som fanger dit blik med det samme og stande der falder lidt i baggrunde. Du har måske selv stået på den anden side og haft din egen stand og været en af dem der falder lidt i baggrunden. På en messe med flere tusinde mennesker er det vigtigt at ens stand skaber blikfang og skiller sig lidt ud af mængden.

Fang med farver

Skal du skabe et visuelt blikfang for din stand, er det en oplagt mulighed at bruge farver og billeder. Det fanger som oftest øjet før tekster med informationer. Du kan bruge farverne fra dit logo, da vi typisk forbinder de farver der bliver brugt med virksomheden. Inden du begiver dig ud i den helt store farvepalette, er det en god idé at overveje hvad du vil signalere med din stand og hvilket produkt du sælger. Sælger du klimavenlige løsninger er en grøn farve et bedre valg en rød, fordi den grønne farve forbindes med det grønnere og sundere valg. Sælger du derimod mad, teknologi eller biler, vil den røde farve være mere oplagt. En god måde at få farver i din stand er brugen af skilte, roll up banner og tavler.

Inddrag kunderne

Om du sælger mad, klimavenlige løsninger eller teknologi, kan du fange kundernes interesse ved at inddrage dem i din stand. Det kan for eksempel være at have smagsprøver, hvis du sælger mad eller lave en aktivitet for kunderne. Du kan lave konkurrencer eller quizzer, hvor de kan konkurrer imod hinanden og måske vinde en lille præmie eller et diplom. Vi husker oftest bedst de stande, hvor vi har været med i en aktivitet eller andet, end de stande hvor der er mange informationer. Det er kun din fantasi der sætter grænser for hvordan du kan skabe blikfang.