Træning med kettlebells – hurtig og effektiv

28. oktober 2020

Reklame

Sponseret indlæg

Træning med kettlebells er både for kvinder og mænd, unge og gamle, trænede og begyndere. Ja, det er en træningsform, der kan dyrkes af alle, og det er desuden en type motion, der ligeledes passer ind i enhver hverdag. Træning med kettlebells er nemlig fantastisk, idet du på intet mindre end 10 minutter om dagen har mulighed for at opbygge muskler, øge din styrke samt opnå en høj forbrænding. Det er altså noget, der i ethvert fitnesscenter ville svare til en træning på halvanden time!

Er du således interesseret i at afprøve netop denne træningsform? Så er du altså kommet til det helt rette sted. Lige her kan du nemlig læse meget mere om kettlebells samt træning med dem. Der findes kettlebells til enhver vægtklasse samt ethvert niveau, så køb kettlebells her, og kom i gang med din træning allerede i dag!

Hvilke kettlebells skal jeg vælge?

Alle træningsbehov er naturligvis forskellige, og derfor kommer kettlebells også i en række forskellige størrelser og belastninger. Det gør det muligt for dig at finde én eller flere, der matcher netop dig og dit behov. Er du nybegynder indenfor kettlebelltræning, kan du med stor fordel starte ud med kettlebells på 8 kg, og derefter arbejde dig opad. Det er vigtigt, at du ikke starter for hårdt ud – så risikerer du nemlig skader.

Er du dog allerede vant til styrketræning, og har du trænet med kettlebells før, kan du sagtens starte med kettlebells på 12, 16 eller 20 kg. Du bør dog bemærke, at den foretrukne belastning varierer meget alt efter, hvilken øvelse du ønsker at træne med din kettlebell. Kettlebells kan desuden være en rigtig god start for dig, der ønsker at forberede dig på træning med en vægtstang.

Derfor skal du vælge kettlebells!

Langt de fleste bruger kettlebells til øvelser, hvor begge hænder anvendes. Derfor vil du også opleve, at du nok kan klare flere kilo i kettlebells, end du kan med almindelige håndvægte. Du kan desuden lave en lang række forskellige øvelser med din kettlebell, lav eksempelvis kettlebell swings, squats eller lunges. Til disse øvelser er din kettlebell nemlig helt fantastisk, og den er med til at gøre din træning ekstra effektiv samtidig med, at den bidrager positivt til din muskelopbygning. Brug derfor en kettlebell, når du skal stramme mave, lår eller baller op!

Relateret Artikler

Glastavler til flere behov på arbejde og fritid

Glastavler til flere behov på arbejde og fritid

Ønsker du en struktureret hverdag? Kunne du godt tænke dig noget fysisk, som kan fortælle dig, hvad du skal nå igennem ugen? Så bør du måske overveje, om du skulle have nogle glastavler ind i hverdagen. Glastavler er blevet meget populære de sidste mange år, og i dag...

Müsli by Green Cotton – miljøvenligt tøj til aktive børn

Müsli by Green Cotton – miljøvenligt tøj til aktive børn

Mangler du nyt tøj til den lille? Leder du efter noget, der gavner både dit barn og miljøet? Så bør du tage et kig på det store udvalg fra Müsli by Green Cotton. Dette tøj er nemlig designet til, at dit barn skal kunne bevæge sig i det, og det er derfor perfekt til...